De Zeilmakerij Aalsmeer

Het was een ware klus om de goede oplossing te vinden voor De Zeilmakerij Aalsmeer maar het is gelukt.

Trage verbinding

Eigenaar Arjan Buis gaf aan dat hij last had van een traag netwerk. We namen een kijkje en bekeken wat er precies traag aan was. En al snel bleek dat de verbinding die daar binnen kwam traag was. Geen enkele provider kon een snelle verbinding leveren. Daarbij gaven klanten aan de medewerkers van de Zeilmakerij te horen alsof ze in een vissenkom zaten tijdens het bellen.

4G verbinding

Een logische keus zou zijn geweest om te kiezen voor een 4G verbinding. Deze zou het mogelijk moeten maken dat de verbinding van de Zeilmakerij via het mobiele telefonie loopt. Naast het feit dat wij zelf vinden dat het netwerk niet bedoeld is voor dit soort oplossingen, ervaarde we dat 4G slecht gedekt was in deze omgeving.

Satelliet verbinding

Na even testen en proberen kwamen we erop uit dat een Starlink verbinding een groot deel van de problemen zou verhelpen. Zo gezegt, zo gedaan. We installeerde de satelliet op het dak, en hun verbinding werd ongeveer 40 keer sneller dan voorheen.

Starlink op het dak van De Zeilmakerij Aalsmeer.

Netwerk en WiFi

Ook het netwerk en de WiFi van de zeilmakerij werd aangepakt. Een groot deel van de bekabeling is opnieuw getrokken. Vaste werkplekken werden ook met een vaste verbinding aangesloten. En er werden op 6 punten WiFi access points gerealiseerd. Hiermee is de dekking binnen gegarandeerd.

VOIP

Het nummer van De Zeilmakerij hebben we in beheer genomen en ondergebracht bij een VOIP leverancier. Er zijn nieuwe accounts gemaakt en deze zijn beschikbaar gemaakt op de bestaande Dect toestellen.

“Klanten ervaren mij niet meer alsof ik in een vissenkom zit. En dat is wel heel fijn!”

Mieke Buis

Beheer op afstand

Het systeem is volledig voorzien van beheer-op-afstand. Wat in houd dat de meeste vragen die zij stellen met een aantal drukken op de knop geregeld kunnen worden. Denk bijvoorbeeld aan, het WiFi wachtwoord veranderen maar ook updates.

Facebook

Een ware gimmick in dit systeem is dat als een gast gebruik wil maken van de WiFi hij zich kan authenticeren met facebook. Bij het toegang vragen tot de WiFi word er een webpagina geopend. Deze geeft een facebook pagina weer. De klant kan er voor kiezen om “in te checken” bij De Zeilmakerij, of gewoon gebruik te maken van de WiFi.

Heb jij een vergelijkbare vraag als dit, en wil je graag een goede stabiele oplossing? Wij kunnen je het bieden. Met bovenstaande tools weten wij precies hoe we jou verbinden met de buiten wereld. Neem contact met ons op om meer te weten te komen over deze oplossing.